کسب و کار اینترنتی

معرفی سایتهای کلیکی ایرانی و خارجی و اموزش فعالیت در سایتهای معرفی شده دروبلاگ

کسب و کار اینترنتی

معرفی سایتهای کلیکی ایرانی و خارجی و اموزش فعالیت در سایتهای معرفی شده دروبلاگ

کادوی یک میلیاردی زنجانی به مناسبت عروسی


۱۳۹۴/۹/۲۳ ۱۴:۰۱ |
کد خبر: ۴۶۹۴۱۰

افشاگری های قاضی صلواتی

کادوی یک میلیاردی زنجانی به مناسبت عروسی

قاضی صلواتی به افشاگری منابع دریافتی ح. ف. ه از بابک زنجانی اشاره کرد و گفت: زنجانی به مناسبت عروسی دختر «ح. ف. ه» کادویی یک میلیاردی گرفته است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بیست و سومین جلسه رسیدگی به پرونده فساد نفتی در شعبه 15 دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.


در دادگاه امروز، متهم ردیف سوم برای قرائت ادامه دفاعیات در جایگاه قرار گرفت.


ح. ف. ه گفت: در کیفرخواست این‌گونه عنوان شده که خرید بانک های fiib و کنت به صورت گروهی صورت گرفته است؛ «ش» هنگام وارد مجموعه شد که بانک ها خریداری شده بود.


وی افزود: واسطه خرید بانک fiib در مالزی آقای «م» بود؛ اینکه می‌گویند من و «ش» در خرید بانک ها دخالت داشته ایم خلاف واقع است؛ در مورد بانک کنت هم در اولین سفری که به تاجیکستان داشتیم این بانک خریداری شده بود.


ح. ف. ه گفت: زنجانی پیش از آشنایی با من در جمهوری آذربایجان بانک خریده بود اما نتوانست به نتیجه برسد؛ بانک های fiib و کنت در شرایط تحریم میلیاردها یورو جابجا کردند و خدمات زیادی انجام دادند؛ اینکه می‌گویند عضو هیات مدیره fiib و کنت بوده ام یک ادعای غلط است.


ح. ف. ه : حتی به اندازه حواله یک سنت و یا یک امضا اختیار نداشتم؛ در کیفرخواست طوری وانمود شده که بانک‌ها با هدف خریداری شده اند؛ مدرکی برای دخالت من در هیات مدیره وجود ندارد.


ح. ف. ه : در تشکیلات زنجانی هیچ جایگاه تشکیلاتی نداشتم؛ عضو غیر موظف هیات مدیره بودم؛ ارتباط من با زنجانی فقط قالب دوستی داشت.


بابک زنجانی: هیچ وقت آقای «ف» را به زندان نینداختم؛ «ف» یک سند 50 میلیاردی داد که جعلی از آب درآمد و به زندان افتاد؛ من سند بردم و وی را از زندان درآوردم، آقای «ف» چطور ادعا می‌کند که من او را به زندان انداخته ام؟


ح. ف. ه : در کیفرخواست این‌گونه عنوان شده.


ح. ف. ه : نماینده دادستان درست می گوید در بحث واگذاری شرکت های تامین اجتماعی بسیاری از مقررات رعایت نشده بود؛ مدیر عامل وقت تامین اجتماعی بسیاری از اطلاعات در مورد شرکت ها را از کارشناسان حاضر در جلسه می گرفت؛ مدیر عامل وقت تامین اجتماعی می گفت از رئیس جمهور برای واگذاری شرکت ها مجوز گرفته ام.


نماینده دادستان تهران: آقای قاضی متهم ردیف سوم به نگارندگان کیفرخواست توهین می‌کنند، این توهین تا چه زمانی باید ادامه داشته باشد؛ مؤدبانه صحبت کنید.


ح. ف. ه : آقای زنجانی چیزی از اموال خود را به نام من نزده است؛ اول بازپرسی می گفتند 1000 میلیارد تومان در حساب‌های من در قطر و دبی هست؛ در آنجا به واسطه دور زدن تحریم ها تحت تعقیب هستم


قاضی صلواتی: بقیه دفاعیات را در قالب لایحه ارائه کنید.


اعلام تنفس 15 دقیقه ای


سوالات قاضی صلواتی از متهم ردیف سوم؛


قاضی صلواتی: آقای زنجانی برای جذب و دعوت به همکاری شما یک بنز S500 به مبلغ 700 میلیون تومان برای شما خرید.


ح. ف. ه : نه این‌طور نیست.


قاضی صلواتی: آقای زنجانی در نامه گلایه آمیز خود به شما نوشته است بنز S500 را از محل فروش ماشین خودش برای شما خریده است؛ بنز S500 برای سال 90 است.


ح. ف. ه : من یک بنز S350 داشتم که آن را از من برداشتند و یک S500 دادند.


قاضی صلواتی: در مورد فروش گازوئیل به صندوق مشترک ایران و عربستان توضیح دهید.


ح. ف. ه : اطلاعی ندارم.


قاضی صلواتی: آقای ق.الف دوست شماست؟


ح. ف. ه : من با آقای الف در دفتر آقای زنجانی آشنا شدم.


قاضی صلواتی: نقش شما در بانک مسکن فعال بوده است.


ح. ف. ه : به من مدرک بدهید که حتی یک سنت حواله صادر کرده باشم.


قاضی صلواتی: از زنجانی نپرسیدید که 4 میلیارد یورو برای خرید 138 شرکت تأمین اجتماعی را از کجا آورده‌ای؟


ح. ف. ه : وام گرفته ام؛ معاون اقتصادی وزارت اطلاعات هم تأیید کرد.


قاضی صلواتی: شما وضع مالی زنجانی را می دانستید چرا پای تفاهمنامه را امضا کردید؟ وقتی گفت وام گرفته ام سریع امضا کردید؛ شما ماشین امضا بودید.


ح. ف. ه : من بده بستان های سنگین مالی آقای زنجانی را می دانستم.


قاضی صلواتی: هر جا سوال حساسی از شما می شود می‌گویید اطلاع ندارم و این کار را نکرده ام؛ اختلاف 640 میلیارد تومانی در خرید شرکت های تأمین اجتماعی هنوز برای دادگاه جای سوال است.


افشاگری قاضی صلواتی از منابع دریافتی ح. ف. ه از بابک زنجانی:


از کادوی یک میلیاردی زنجانی به مناسبت عروسی دختر ح. ف. ه تا ویلای 5 میلیاردی؛ فروش سهام بانک FIIB به مبلغ 4 میلیون 682هزار یورو، بنز S500، یک باب ویلا در جزیره کیش،یک باب ویلا به ارزش 5 میلیارد در شهرک غرب؛ کادوی یک میلیاردی به مناسبت عروسی دختر آقای ح. ف. ه؛ 4 میلیارد تومان برای شرکت ب.ت، توافق شفاهی که 3 درصد از درآمدهای شرکت های آقای زنجانی برای شما باشد.


قاضی صلواتی: شما بیمارستان پارسیان را از طریق آقای الف به مبلغ 100 میلیارد تومان به بابک زنجانی فروختید؛ ردیابی چک ها از سوی مأموران امنیتی نشان می‌دهد بخشی از مبلغ 44 میلیارد دریافتی را در حق کارمندان و بستگان خود و شخصی از بستگان که اسم وی را نمی آورم واریز کرده اید؛


ح. ف. ه : این‌طور نیست.


قاضی صلواتی: ردیابی چک ها موجود است.


قاضی صلواتی: پرونده فروش بیمارستان پارسیان در دادسرای کارکنان دولت در حال بررسی است.


دادگاه پایان یافت؛ زمان جلسه بعد متعاقبا اعلام می‌شود.


15 دقیقه آخر دادگاه غیرعلنی بود؛ این 15 دقیقه غیر علنی به درخواست معاون دادستان صورت گرفته است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.